استقلال در آستانه شکستن یک رکورد ۱۰ ساله

521

تیم فوتبال استقلال بعد از ۱۰ سال و پس از فصل ۹۱-۹۰ لیگ برتر، در آستانه قهرمانی نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر قرار گرفته است.

تیم فوتبال استقلال در چارچوب هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر مقابل مس رفسنجان قرار گرفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهد و با ۳۲ امتیاز و با اختلاف سه امتیازی نسبت به تیم دوم جدول، در صدر جدول مسابقات لیگ برتر قرار بگیرد.

آبی‌پوشان پایتخت برای قهرمانی در نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر، تنها یک هفته دیگر را در پیش دارند و اگر مقابل نفت مسجد سلیمان بازنده نشوند، به طور قطع عنوان قهرمانی نیم فصل را کسب خواهند کرد.

استقلال در حالی در آستانه قهرمانی نیم فصل قرار گرفته که در سال‌های اخیر و  در نیم فصل اول لیگ نتوانسته نتایج مطلوبی کسب کند و رتبه‌های به دست آمده در نیم فصل، باعث شد در نیم فصل دوم هم مشکلات یقه آبی‌پوشان را بگیرد و آن‌ها را از قهرمانی دور کند.

آخرین فصلی که استقلال توانست عنوان قهرمانی نیم فصل را کسب کند، فصل ۹۱-۹۰ بود که شاگردان پرویز مظلومی در بازی آخر نیم فصل اول و در تقابل خود با نفت تهران، موفق شدند با کسب نتیجه پیروزی، عنوان قهرمانی نیم فصل اول لیگ را به دست آورند.

بدترین نتایج نیم فصل اول استقلال در سال‌های اخیر به فصل ۹۷-۹۶ و ۹۶-۹۵ بازمی‌گردد که استقلال با کسب جایگاه هفتم جدول، نیم فصل اول را به نامطلوب‌ترین شکل ممکن به پایان رساند.

نتایج تیم فوتبال استقلال تهران در پایان نیم فصل اول در یک دهه اخیر به شرح زیر است:

۹۹-۱۴۰۰:‌ رتبه ۳

۹۸-۹۹: رتبه ۳

۹۷-۹۸: رتبه ۵

۹۶-۹۷: رتبه ۷

۹۵-۹۶: رتبه ۷

۹۴-۹۵: رتبه ۲

۹۳-۹۴: رتبه ۵

۹۲-۹۳: رتبه ۲

۹۱-۹۲: رتبه ۲

۹۰-۹۱: رتبه ۱

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.