واکنش محمد هاشمی به انتصاب علی‌عسگری

86

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبر سراسری، محمد هاشمی،رئیس سابق سازمان صدا و سیما و برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی، درباره انتصاب علی عسگری به مدیریت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: «آقای علی عسگری قبل از اینکه وارد کارهای فرهنگی و صداوسیما شود در زمان مرحوم هاشمی ماموریت یافت برای تاسیس فروشگاه های زنجیره‌ای که آقای هاشمی در نماز جمعه مطرح کردند که برای توزیع وسیع کالاها که مصرف کنندگان گرفتار دلال‌ها نشوند فروشگاه های وسیع ایجاد کنیم و پیش بینی شد که هزار فروشگاه در کشور ایجاد شود و آقای علی عسگری مسئول این طرح شد و ۱۵فروشگاه ها هم در استان تهران احداث شد و همینطور در زمان شهرداری آقای کرباسچی فروشگاه های زنجیره ای شهروند ایجاد شد و کار موفقی بود منتهی بعد از آقای هاشمی این ایده پیگیری نشد و تعداد محدودی فروشگاه احداث کردند. آقای علی عسگری یک پیشینه اقتصادی این چینینی دارد و بعد هم در صدا و سیما دوره آقای ضرغامی معاون فنی و مسئول خرید تجهیزات بودند یعنی غیر از مدیریت صدا و سیما حداقل من نسبت به آقای علی عسگری این دو پیشینه را در کارنامه ایشان سراغ دارم که نسبت به آن زمان و کار هایی که انجام می دادند مدیر موفق و پاکدستی بودند و فساد نداشت البته آن زمان اکثر مدیران پاکدست بودند. کار های اقتصادی هم بنظر من اولین شرط آن فارغ از دانش اقتصادی و مدیریتی، پاکدستی و امانت داری است آن هم در بنگاه های بزرگ اقتصادی خیلی فعل و انفعالات انجام می شود و اشخاصی که به عنوان هیئت مدیره انتخاب می شوند خیلی کار ها را می توانند انجام دهند. راه های فساد در این بنگاه ها خیلی باز است اگر مدیر پاکدست و امانت داری باشد آن مجموعه خوب پیش می رود. آقای علی عسگری در آن دو پیشینه ای که گفتم مدیر پاکدست و بدون وابستگی فامیلی بود و بر اساس شایسته سالاری مدیر شده بود اما اینکه بعدا در صدا و سیما عملکرد او چه بوده است بحث دیگری است ما در صدا و سیما نسبت به ایشان انتقادات زیادی داشتم بخصوص در برنامه ها و حذف چهره های سیاسی مثل مرحوم هاشمی و آقای خاتمی به ایشان انتقاد داشتیم اما من چون در صدا و سیما مسئول بودم شرایط را متوجه هستم چون در آن جا سیاست های کلی نظام در آن جا دنبال می شود».

به گزارش سایت «خبر سراسری» هاشمی در ادامه درباره ماهیت انتصاب های سیاسی افزود: «در انتصابات یکی از مسائلی که وجود دارد وهمه به آن واقف اند این است که در دوران انتخابات کسانیکه به یک جناح گرایش پیدا می کنند و برای انتخاب کاندید ها هزینه مالی و کاری و فرهنگی می کنند معولا توقع دارند که بعد از اینکه آن فرد به قدرت رسید سمت و منافعی را برای آن فرد تامین کند. به قول معروف کاسه رود جایی که بازآید قدح!»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.