ایده فوق‌العاده سامسونگ برای کاهش هزینه تعمیر گوشی

109

به گزارش ثریا سامسونگ می‌خواهد گوشی‌های هوشمند خود را با قطعات بازیافتی تعمیر کند. به گفته شرکت سامسونگ با استفاده از قطعات تعمیری ساخته شده از مواد بازیافتی، هزینه تعمیر دستگاه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

با اجرای این طرح، قطعات مورد نیاز برای تعمیر دستگاه‌ها از طریق مواد بازیافتی مانند پلاستیک‌های دور ریخته شده، فلزات ساخته می‌شود. اجرای این طرح ممکن است طی چند ماه آینده و در نیمه اول سال جاری به طور رسمی محقق شود. واضح است که کره‌ای‌ها با اجرای چنین برنامه‌ای قصد دارند هزینه تعمیر گوشی‌های خود را کاهش دهند.

طبق گزارش‌های منابع آگاه، به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد برنامه جدید خود را آغاز کند و بررسی و معرفی قطعات بازیافتی تایید شده برای تعمیرات موبایل در دستور کار قرار گیرد. گزارشی که در یک نشریه کره‌ای منتشر شده است بیان می‌کند که استفاده از قطعات بازیافتی برای تعمیر، می‌تواند صورتحساب تعمیرات را به میزان قابل توجهی برای کاربران کاهش دهد. همچنین این نشریه خاطرنشان می‌کند که هزینه‌هایی مانند تعویض صفحه نمایش می‌تواند به اندازه نصف هزینه کاری باشد که اکنون انجام می‌شود.

از نظر کیفیت قطعات مورد استفاده برای تعمیر که از مواد بازیافتی ساخته شده اند، سامسونگ به دنبال سطحی از استاندارد آن است که بتواند با محصولات جدید سازگار باشد. هنوز مشخص نیست که کدام گوشی‌های هوشمند سامسونگ را می‌توان با قطعات بازیافتی تعمیر کرد و حتی در مورد هزینه‌های تعمیرات در این طرح جدید صحبتی نشده است.

سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که سعی می‌کند دوستدار محیط زیست باشد و این موضوع را در معرفی سری گلکسی اس ۲۲ نشان داده است. سامسونگ در تولید تلفن همراه جدید خود از ماده‌ای که در تور‌های ماهیگیری دور ریخته شده بود استفاده کرد. همچنین در سال‌های اخیر سامسونگ به میزان قابل توجهی مصرف پلاستیک و کاغذ را در بسته‌های خود افزایش داده است. به نظر می‌رسد قطعات تعمیری بازیافتی از دیگر تلاش‌های این شرکت در این راستا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.