بمباران خبری بازار دلار

77

روز دوشنبه بازار ارز با خبرهای زیادی مواجه شد که احتمال توافق هسته ای را تقویت می کرد. با این حال، معامله گران دلار به این بمباران خبری توجه زیادی نکردند و توانستند اسکناس آمریکایی را بالای محدوده مقاومتی نگه دارند.

دلار روز دوشنبه در بالای محدوده مقاومتی تثبیت شد. این اتفاق در شرایطی صورت گرفت که برخی معامله گران کاهشی سفر وزیر امور خارجه ایران به امارات را برجسته کردند. آن ها چنین تصوری را در بازار ایجاد کرده بودند که  ممکن است در این سفر مذاکره ای بین ایران و آمریکا صورت بگیرد.

برخی از معامله گران نیز عنوان می کردند که سفر نماینده اتحادیه اروپا به ایران موفقیت آمیز بوده است و زمینه ساز دور جدیدی از مذاکرات هسته ای را فراهم خواهد کرد. در کنار این گفته می شد که معاون وزیر خارجه روسیه عنوان کرده است که متن احیای برجام کاملا آماده است اما مسائل سیاسی همچنان باقی مانده است.

با تمام این تفاسیر، اخبار یاد شده، نتوانست دلار را در مسیر نزولی قرار دهد. بی توجهی دلار به اخبار می تواند نشان دهنده وجود تقاضای معنی دار در بازار باشد. با این حال، عده ای از معامله گران باور دارند که بازیگران بزرگ به دنبال فروش دلار خود در قیمت های بالا هستند و با افزایش عرضه طی روزهای آتی قیمت اسکناس آمریکایی در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.