واشنگتن: ایرانیانی که کارت پایان خدمت از سپاه دارند، همچنان اجازه ورود به آمریکا ندارند

62

یک ‌مقام دولت آمریکا به بی‌بی‌سی گفته که تصور ایجاد شده در ساعت‌های پیش، درباره لغو ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانیانی که در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت سربازی کرده‌اند، نادرست است.

این منبع گفته دستوری که اخیرا سه وزارتخانه دولت جو بایدن صادر کرده‌اند، به طور عمده برای شهروندان افغانستان نوشته شده که منتظر ویزای ویژه مهاجرت هستند.

دستورالعمل دولتی درباره اجرای مقررات و قوانین مهاجرتی ایالات متحده در روزنامه رسمی این کشور که مربوط به انتشار تصمیم های دولتی است، درج شده
واشنگتن: ایرانیانی که کارت پایان خدمت از سپاه دارند، همچنان اجازه ورود به آمریکا ندارند/ شروط موارد استثتا

پیشتر، دولت آمریکا دستورالعملی برای تسهیل صدور ویزا برای افرادی که «خطری برای امنیت ملی و امنیت شهروندان آمریکایی ندارند» منتشر کرد.

این دستورالعمل در ارتباط با اجرای مقررات و قوانین مهاجرتی است و در روزنامه رسمی که تصمیم‌گیری‌های دولت آمریکا را منتشر می کند، درج شده. دستورالعمل تازه، نتیجه مشورت با دادستان کل، وزیر امنیت داخلی و وزیر امور خارجه است.

مطابق مقررات داخلی آمریکا افراد مرتبط با سازمان‌هایی که گروه تروریستی خارجی معرفی می شوند از اجازه ورود به خاک ایالات متحده و مزایای مهاجرتی این کشور محروم اند اما دستورالعمل جدید دولت ایالات متحده، استثناهایی در نظر گرفته است.

بر اساس متن منتشر شده از سوی دولت آمریکا افرادی ممکن است از امتیازهای در نظر گرفته شده در این دستور العمل برخوردار شوند که «امنیت عمومی شهروندان و امنیت ملی آمریکا را تهدید نکرده باشند.

در تصمیمی که دولت آمریکا گرفته، بدون نام بردن از نهاد مشخصی گفته شده است افرادی که به طور مثال در نهادهایی خدمت کرده‌اند که اکنون در فهرست سازمان های تروریستی خارجی است و منع قانونی برای دریافت ویزا علیه آنها اعمال شده، اما حالا متقاضی دریافت ویزا یا خدمات مهاجرتی آمریکا هستند با داشتن شروطی ممکن است بتوانند وارد این کشور شوند.

شروط لازم برای دریافت ویزا و خدمات مهاجرتی آمریکا
بر این اساس پس از بررسی‌ همه پیشینه های امنیتی مربوطه درباره این افراد و انجام مصاحبه، اگر محرز شده باشد که در گذشته، هیچ حمایت مادی و قصدی برای کمک به «سازمان تروریستی خارجی» نداشته‌اند و عملیات تروریستی علیه ایالات متحده و شهروندان آمریکایی انجام نداده‌اند ممکن است از امکان دریافت ویزا و خدمات مهاجرتی ایالات متحده محروم نشوند.

اگر این فرد در تهیه سلاح، مهمات، مواد منفجره، یا اجزای آن، یا حمل و نقل و مخفی کردن چنین اقلامی، دست داشته باشد، از دریافت ویزای آمریکا و امتیاز خدمات مهاجرتی این کشور محروم خواهد ماند.

این تصمیم حدود دو هفته پیش گرفته شده اما به تازگی با انتشار در روزنامه رسمی در ایالات متحده به صورت عمومی ابلاغ شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.