قوانین جزیره قشم

95

قشم جزیره جالب و چند رنگی است و که هر چیزی که یک گردشگر از یک مقصد گردشگری بخواهد در آن پیدا می‌شود. اگر به تاریخی علاقه‌مند هستید قشم رخداد تاریخی به خود کم ندیده و میزبان بناهای تاریخی جذبی است.

از طرف دیگر جاذبه‌های طبیعی کیش که از دره ستارگان تا سواحل جذاب قشم را شامل می‌شود. جاذبه‌های تجاری قشم هم کم نیست و این جزیره از قدیم به اجناس با کیفیت، خاص و البته خوش قیمت خود مشهور بوده است. حالا هم اگر در فصل‌های خاص به قشم بروید به حراجی‌های جالبی بر می‌خورید.

قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران است. جالب است بدانید که بزرگی این جزیره بالغ بر دو و نیم برابر بحرین، دومین جزیره خلیج فارس است. همین مسئله نشان می‌دهد که قشم چه فرصت‌های اقتصادی و غیراقتصادی جذابی دارد که تا به حال به آن توجه نشده است.

قوانین جزیره قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم

برای درک اهمیت قشم کافی است به خاطر داشته باشید که گستردگی آثار تاریخی،‌ فرهنگی و باستانی، در کنار میراث ارزشمند زمین شناختی، ‌این جزیره را به تنها ژئوپارک ایران و خاورمیانه تبدیل کرده است.

جاذبه‌های طبیعی متنوعی در قشم پیدا می‌شوند از جمله عجایب هفت‌گانه قشم، جنگل حرا و طولانی‌ترین غار نمکی جهان که گل سر سبد این جاذبه‌ها هستند. تنگه چاه‌کوه، غارهای خربس، دره ستارگان قشم و ساحل‌های متفاوت از دیگر جاذبه‌های گردشگری قشم هستند.

قلعه پرتغالی‌های قشم، مقبره بی‌بی‌ مریم و گورستان تاریخی از مشهورترین نقاط تاریخی قشم هستند. همچنین آب‌انبار بی‌بی در داخل شهر قشم و سد گوران در قسمت غربی جزیره نیز شهرت خاص خود را دارند.

قوانین جزیره قشم به چه صورت است

شاید در این شرایط بسیاری بپرسند قوانین جزیره قشم چیست و آیا این جزیره از این نظر شبیه جزیره کیش است که فرهنگ و قوانین متفاوتی دارد؟ پاسخ به طور کلی منفی است، البته در ساخت و سازها و رفتار با آثار تاریخی شاهد قوانین جدی و مهم خواهید بود که طبیعی است.

قوانین جزیره قشم

با این همه اگر فکر می‌کنید قوانین جزیره قشم با نقاط دیگر ایران تفاوتی اساسی و جدی دارد سخت در اشتباه هستید. قوانین قشم با تهران، تبریز یا مشهد چندان فرقی ندارد. البته تفاوت در عرف‌های اداری یا اعمال سلیق برخی مدیران بحثی جدی است که نمی‌توان آن را مصداق قانون متفاوت دانست.

اگر به قشم سفر کردید حتما غذاهای جنوبی را امتحان کنید. غذای جنوبی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرهایی مثل قشم، بندرعباس و اهواز است. مهم‌ترین خصوصیت‌ غذاهای جنوبی استفاده از ادویه‌های تند و معطر و محصولات دریای جنوب است؛ ادویه‌هایی که رنگ و بوی هند دارند و ماهی‌هایی که در مقابل ماهی شمال پر از بو و مزه هستند.

جزیره قشم مجموعه‌ای از متنوع‌ترین رستوران‌های دریایی و بین المللی را دارد و شما انتخاب‌های بسیار گسترده‌ای پیش رو دارید. در زمینه اقامت‌گاه هم شما سه رده هتل لوکس، میان رده و اقتصادی را در کنار طیف گسترده‌ای اقمتگاه‌های محلی در اختیار دارید.

با آمدن بهار در قشم، بهترین فصل سفر به این جزیره می‌رسد و گردشگران زیادی برای تفریح به این جزیره می‌آیند. آب و هوای قشم در اواخر زمستان و بهار بسیار معتدل و مطبوع است و برای گردشگران بسیار عالی است. قابل توجه است که قوانین جزیره قشم در این فصل تفاوتی با فصول دیگر ندارد.

با این همه اگر دنبال سفر ارزان، خرید ارزان، اقامت ارزان و گردش ارزان‌تری هستید فصل تابستان به سراغ قشم بروید. گرمای خرماپزان تابستان باعث می‌شود تا مسافران کم‌تری به قشم بروند و قیمت‌ها افت کند. باید خوب به خاطر داشته باشید که سفر در این فصل به تحمل خوب و کرم ضد آفتاب مناسب نیاز دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.