استخر پیش ساخته سرپوشیده و باز

چرا باید از استخر پیش ساخته استفاده کنیم؟

754

استخر پیش ساخته

امروزه با پیشرفت علم و تكنولوژی و برای استفاده بهینه از زمان، انواع استخر پیش ساخته در ساختمان ها و هتل ها و ویلاها و… در دسترس می باشد. استفاده از استخر های پیش ساخته با توجه به كیفیت بالا، تنوع، امكانات جانبی و مقرون به صرفه بودن بسیار متداول می باشد.در این مقاله سعی بر آن است تا انوع استخر پیش ساخته را معرفی نموده و مدلهای مختلفی از آنها را نشان دهیم.

چرا باید از استخر پیش ساخته استفاده کنیم

با وجود انواع استخر پیش ساخته شما می توانید استخر خود را در اندازه و شكل دلخواه خود سفارش دهید. استخر های پیش ساخته با ارایه امكانات بدون حد و مرز و طراحی های منحصر به فرد با تمام سلیقه ها جور هستند. استخر مستطیلی، استخر با اشكال منحنی، سیستم های روشنایی گوناگون و اتاق ماساژ از ویزگی های آنها می باشند. انتخاب از میان طیف گسترده رنگ ها و همچنین انتخاب نوع سنگ و موزاییك شیشه ای و یا حتی كاشی از میان انواع مختلف آن بسیار خوشایند می باشد. بلوك های حرارتی سخت كه از لایه های گوناگون از مواد با كیفیت آكریلات و آپوكسی پوشیده شده است. نشانگر تركیب مواد همراه با بالاترین كیفیت است كه در ساخت استخر پیش ساخته مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از سیستم های مختلف و یكپارچه استیل كه بسته به نیاز كارخانه مونتاژ می شود. قطعات با كیفیت از جنس برنز و فولاد كه استفاده از آنها در استخر آن را منحصر به فرد می كند. ایجاد تجهیزات و امکانات دلخواه و سفارشی در استخر ها پیش ساخته بدون محدودیت امکان پذیر است.


از انواع پر کاربرد استخر های پیش ساخته می توان به استخر پیش ساخته با پوشش پی وی سی، استخر پیش ساخته از جنس فایبرگلاس و استخر پیش ساخته پلاستیکی اشاره نمود. در ادامه به معرفی و بررسی مزایا و معایب هر یک می پردازیم.

 استخر پیش ساخته پی وی سی

در بین انواع استخر پیش ساخته ، استفاده از استخر پیش ساخته پی وی سی بسیار متداول می باشد. این استخر ها در برابر رسوبات مقاوم می باشند. استخر های پیش ساخته پی وی سی به گونه ای ساخته شده اند كه درجات مختلف دمای آب و حمام نمكی نیز به آنها آسیبی وارد نمی كند. استخر پیش ساخته با پوشش پی وی سی در یك قطعه تولید شده و ۱۰۰ درصد هم ضد آب می باشد. رنگ این استخر ها با ثبات است. استفاده از عایق حرارتی با کیفیت با ضخامت cm 10 آنها را بسیار مقرون به صرفه كرده است. سطح كاملا صاف، آنها را در برابر خاك مقاوم ساخته است. این استخرها برای مكان های عمومی و هتل ها پیشنهاد می شوند. برای مبلمان و کفپوش کنار استخر پیش ساخته می توان از چوب ترمووودو یا تایل بتنی و سنگی استفاده نمود.

مزایای استخر های پیش ساخته پی وی سی

  • قیمت ارزان: قیمت این استخرها بسیار پایین تر از استخرهای بتنی و سایر استخرها می باشد.
  • زمان كوتاه آماده سازی: زمان آماده سازی استخر پیش ساخته پی وی سی حداكثر بیست روز می باشد.
  • نگهداری و تمیز كردن آسان استخر: سطح صاف استخر مانع ظهور جلبك شده و آسان تر تمیز می گردد بعلاوه این سطح صاف سبب می شود كه برای تمیز كردن نسبت به سایر استخرها از مواد شیمیایی كمتری بهره گیرند.
  • اشكال متنوع: كه این امكان برای استخر پیش ساخته با دیواره استیل و فولاد امكان پذیر نمی باشد.
  • جایگزینی راحت: بعد از ۱۰ ـ ۱۲ سال به راحتی می توان آن را تعویض كرد.
  • مقاوم در برابر زلزله: به علت ساختار انعطاف پذیر این استخر به راحتی در برابر زلزله ترك نمی خورد و مقاوم می باشد.

معایب استخر های پیش ساخته پی وی سی

  • تعویض آن بعد از ۱۰ ـ ۱۲ سال
  • نمی توان از نیمكت یا پله در آن استفاده كرد در صورت نیاز بسیار گران تمام می شود زیرا از پشم شیشه در ساخت آن استفاده می شود.
  • در حین استفاده باید بسیار مراقب اجسام تیز باشیم زیرا به آن خسارت وارد می كند.
  • از پرتاب قرص كلر به داخل آب خودداری كنیم زیرا ممكن است باعث آسیب مشهود به آن شود.

به طور کلی استخر پیش ساخته پی وی سی مناسب افرادی است كه به دنبال هزینه های كمتر اعم از ساخت و نگهداری برای استخر خود می باشند.

استخر پیش ساخته فایبرگلاس از جمله انواع استخر پیش ساخته دیگری است كه بسیار رایج می باشد. برخی از استخر های پیش ساخته فایبرگلاس حتی مناسب باغ های کوچک هم می باشد، نمونه ای از این استخر ها دارای دو قسمت اصلی هستند که برای استراحت طراحی شده اند و برای ورزش و تمرین طراحی شده است. از این نوع استخر ها برای swim spa استفاده می كنند. چرا؟ چون این استخر دقیقا همان سایز را داشته و بعلاوه دارای مواد پلی یورتان است كه باعث گرم نگه داشتن آب می شود. حمل و نقل این استخر نقل آسان و قیمت مقرون به صرفه دارد.

مزایای استخر پیش ساخته فایبرگلاس

  •  تعمیر و نگهداری آسان به علت دارا بودن سطح صاف استخر
  • عدم نیاز به تعویض پوشش بعد از ۱۰ ـ۱۲ سال
  • قابلیت نصب پله
  • نصب سریع استخر

معایب استخر پیش ساخته فایبرگلاس

  • آسان نبودن حمل
  • محدودیت در جایی كه می خواهیم از استخر پیش ساخته استفاده كنیم
  • گران بودن تعمیرات در صورت ایجاد خسارت
  • خطر اسمزیس در این استخر
  • اشكال و اندازه های محدود و تعریف شده

این استخر مناسب افرادی است كه ملک مناسب برای حمل استخر با كامیون و جرثقیل را دارند و حاضر هستند كه پول بیشتری برای شنای خود به نسبت استخر پیش ساخته پی وی سی پرداخت كنند.

استخر فایبرگلاس با کفپوش ترمووود اطراف آن

استخر فايبرگلاس در مجاورت دریا

استخر پیش ساخته پلاستیکی

اگر به دنبال گزینه ای ساده و كارآمد با رنگ های شیك می باشید استخر پیش ساخته از جنس پلاستیک گزینه خوبی است. استفاده از مواد مقاوم و بی خطر در فرآیند تولید این استخر ها به گونه ای است كه آنها به طور كامل عایق شده و به صورت یك تكه ساخته می شوند. در تولید این استخر های پیش ساخته از مواد با كیفیت آپوكسی و اگریلات استفاده شده است. عمر استخر پیش ساخته از جنس پلاستیک بسته به آب و هوا و درجه گرما و سرما تفاوت دارد. این استخر های پیش ساخته را می توان برای طولانی مدت استفاده و از آنها لذت برد. از دیگر مزایا آنها می توان به زمان ساخت كوتاه مدت آن اشاره كرد.

استخر پیش ساخته پلاستیکی در كارخانه مونتاژ و تحویل داده می شود. همه ویژگی ها از جمله جریان جت و سیستم ماساژ و روشنایی و … در طول ساخت و ساز به صورت یكپارچه در آمده است. كار ساخت و ساز كوتاه و زمان نصب و راه اندازی آن نیز تنها چند ساعت می باشد. از دیگر مزایا این استخر ها می توان به تنوع و دسترسی به طرح های گوناگون آن اشاره كرد. تنوع در سایز و اندازه و رنگ آنها را منحصر به فرد ساخته است. معمولا در رنگ هایی مثل سیاه و سفید و خاكستری و پاپیروسی موجود می باشد. استخر پیش ساخته پلاستیکی دارای فریم استیل و پله ها و لبه های ایمنی دوطرفه استاندارد می باشند. پله ها به گونه ای هستند كه لغزش نداشته و حتی می توان از سنگ نیز در طراحی آن استفاده كرد.

استخر های پیش ساخته D-Line

امروزه طبیعت فوق العاده آرام بخش است. تاثیر آرامبخش آب در كنار طبیعت، سبب شده تا استخر به عنوان عنصری در باغ ها مطرح شود. شنا برای حفط و تحرك بدن و ذهن به كار گرفته می شود. آنچه در اینجا مطرح می كنیم و درباره آن سخن می گوییم طرح های استخر پیش ساخته D-Line است. این مدل ها، طرح هایی جدید از سری استخرهای پیش ساخته شركت Riviera pool  می باشد. استفاده از سنگ طبیعی، دیوار آب با روشنایی بی نظیر، پله های سنگی در قسمت كم عمق، دیوار محافظ و تراس چوبی و جعبه چوبی كه درختچه های زیبا و شمشماد در آن قرار گرفته است. وجود سایبان با دكور كلاسیك و صندلی و مبل راحتی كه خودتان آن را انتخاب می كنید بعلاوه سیستم روشنایی برای استقبال از شما در بدو ورودتان به استخر تنها ایده هایی انگشت شمار می باشند كه زیبایی طراحی این استخر را دو چندان می كند.

در سال ۲۰۱۱ طرح های شركت Riviera pool  موفق به دریافت موج طلایی از مجله استخر و سونا شد.

در اینجا چند نمونه از استخر های پیش ساخته D-Line برای شما نشان داده می شود.

استخر پیش ساخته با حاشیه سنگ مرمر

استخر پيش ساخته با موزاييک های اطراف آن

استخر پیش ساخته با دوش بزرگ

استخر پیش ساخته روباز با نور ملایم

استخر پیش ساخته با کفپوش چوبی در اطراف آن

استخر پیش ساخته با کفپوش ترموود

استخر های پیش ساخته M-Line

بسیاری از مردم خواستار طرح های سفارشی برای استخرهای سر پوشیده و فضای باز خود می باشند. اغلب خواستار استفاده از رنگ های شیك و مواد با كیفیت در استخر پیش ساخته خود می باشند بعلاوه آنها می خواهند حداكثر عملكرد را برای استخر خود داشته باشند. طراحی استخر پیش ساخته بسته به اینكه می خواهید طولانی مدت از آن استفاده كنید و یا برای فعالیت تناسب اندام به آن نیاز دارید و یا تنها برای سرگرمی شما است متفاوت می باشد و نیازمند استفاده از تجهیزاتی مثل نور مخصوص، تجهیزات صوتی، فن آوری ماساژ، سالن آب های كم عمق ـ صندلی ماساژ می باشد تا در استخر پیش ساخته تعبیه شود. استخر پیش ساخته مدل M-Line از چند لایه اپوكسی و اكریلات همراه با فایبرگلاس می باشد كه سطح روی آن با موزاییک و سنگ پوشیده می شود و یك ساختار همگن ایجاد می شود. اینها در كارخانه فراهم شده و در محل متصل می گردد.

در واقع انتظاری كه از یك استخر پیش ساخته می رود طراحی شیك و منحصر به فرد آن است كه در واقع تلفیقی از هنر و تكنولوژی است صرفه جویی و ایمنی با استفاده از عایق های پوششی و انرژی خورشیدی موارد دیگری است كه در اینجا رعایت شده است.

استخر های پیش ساخته Style

شركت آلمانی تولید كننده پیشرو در استخر های پیش ساخته طرحی با عنوان style را طراحی كرده است. این شركت از سال ۱۹۷۰ در این زمینه فعالیت می كند و دارای گواهینامه ۲۰ ساله تضمین كیفیت می باشد. در زیر عكس هایی از این سبك را مشاهده می كنید.

استخر پیش ساخته در کنار تخت راحتی و درختان سرسبز

استخر پیش ساخته در مجاورت پاسيو

استخر کم عمق در مجاورت پاسيو

استخر کم عمق در کنار آلاچیق

استخر های پیش ساخته  Luxe

این استخر پیش ساخته تولید شده از پانل های فولاد ضد زنگ است كه می تواند در بالاتر از سطح زمین نصب گردد و در آنجا راه اندازی شود و به دلیل وزن سبك می توان آن را در پشت بام ساختمان نصب كرد. استخر پیش ساخته Luxe دارای وزن سبك و حمل و نقل آسان می باشد. در كارخانه ساخته و مونتاژ و تست می شود و می توان آن را با اندازه دلخواه سفارش داد.

استخر پيش ساخته با نردبان کوتاه

استخر پيش ساخته کوچک با نردبان کوتاه

استخر پيش ساخته Luxe با پله های کوتاه

استخر پيش ساخته کم عمق Luxe با پله های کوتاه

مجموعه استخر پیش ساخته برای تمام خانواده

استخر پیش ساخته در فضای باز كه در آن استخر كودك نیز تعبیه شده است تا تمام خانواده در كنار هم جمع شده و از آب لذت ببرند.

استخر پيش ساخته در فضای بيرونی

استخر پيش ساخته با پله های کوتاه در فضای بيرونی

استخر تزيين شده با فضای سبز

استخر پيش ساخته تزيين شده با فضای سبز

استخر سرپوشيده

استخر پیش ساخته سرپوشيده

استخرپیش ساخته با دیوار شیشه ای

استخری كه از تركیب طریف رنگها و مواد ساخته شده است و دیوارهایی شفاف شیشه ای و نور پردازی فوق العاده دارد كه آن را هم در طول روز و هم در طول شب بسیار با شكوه نشان می دهد.

استخر با ديواره های شيشه ای و نور ملايم

استخر پیش ساخته با ديواره های شيشه ای

چراغ های استخر METEOR

یکی از محصولات مرتبط با استخر ها به خصوص استخر پیش ساخته چراغ های METEOR هستند. این محصول را می توان روی سطوح صاف و بدون هرگونه آماده سازی در طول ساخت و ساز نصب كزد. ضخامت آن فقط ۹ میلی متر می باشد. این چراغ ها را می توان در استخرهای بتنی و پلی استر و یا از جنس فولاد ضد زنگ نصب كرد. این چراغ می تواند جایگزین تمام چراغ های تولید شده دیگر باشد. كنترل نور تك رنگ با استفاده از سوییچ اختیاری و یا كنترل نور چند رنگ و یا تغییر نور به صورت خودكار در این طرح مشاهده می شود.

مزایای این چراغ ها

  • نور سفید ـ آبی و سبز و چند رنگ
  • پوششی از فولاد ضد زنگ
  • كنترل میكروپروسسوری(شبكه)
  • حفاطت حرارتی
  • مصرف كم برق
  • نصب و راه اندازی آسان
  • كنترل از راه دور اینها تنها چند ویژگی از چراغ های نامبرده می باشد.
 

چراغ های meteor قابل استفاده در استخر های پلی استر و فولادی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.