جاذبه های گردشگری برازیلیا، پایتخت برزیل

جاذبه های گردشگری برازیلیا، پایتخت برزیل

296

برازیلیا، پایتخت کشور برزیل و مقر دولتی آن است. این شهر در سال ۱۹۶۰ به عنوان یک پایتخت جدید برای این کشور بنا نها شد. طرح و توسعه آن در سال ۱۹۵۶ توسط لوسیو کوستا و اسکار نیمیر انجام شد تا پایتخت کشور از ریو دو ژانیرو به برازیلیا که مرکزی تر است منتقل شود. این شهر به بلوک های شماره دار و بخش هایی برای فعالیت های خاص مانند بخش هتل ها، بخش بانکداری و بخش سفارت ها تقسیم شده است. برازیلیا بخاطر معماری مدرنیستش، میراث جهانی یونسکو اعلام شده است.

این شهر طوری طراحی شده است که نقشه آن شبیه هواپیما یا یک پرنده بزرگ است. این شهر موقعیت منحصر بفردی در برزیل دارد. هر سه شاخه دولت فدرال برزیل یعنی کنگره، ریاست جمهوری و دیوان عالی در این شهر قرار دارند و ۱۲۴ سفارت خارجی نیز در برازیلیا وجود دارد.

ساختار اولیه برازیلیا ظرف چهار سال و در زمان ریاست جمهوری جوسیلینو کوبیتشیک با شعار “پنجاه سال پیشرفت در پنج سال” تمام شد و گویی این شهر یادبودی از اوست. کلیسای جامع برازیلیا نیز شش ستون دارد که گویی دو دست به سمت آسمان برای دعا دراز شده اند.

با گذشت پنجاه سال از بوجود آمدن این شهر، برازیلیا هنوز در حال توسعه است. البته منتقدین می گویند که این شهر آرمانشهری شکست خورده است که طرح توسعه مدرنیست و عقلانی آن، عنصر انسان را حذف کرده است. ولی با این حال برزیلی ها به پایتخت خود می بالند.

در برازیلیا حوصله شما سر نمی رود و چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.