جایزه ۷۵ هزار دلاری برای کشف قابلیت هک دوربین‌های آیفون و مک

یک محقق امنیتی توانست روشی برای دور زدن محدودیت‌های وضع شده توسط اپل برای دسترسی به دوربین‌های آیفون و رایانه‌های مک ابداع کند و به همین علت از اپل ۷۵ هزار دلار جایزه گرفت.

803

به گزارش پایگاه علمی خبری کمکیم ما به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از آرس تکنیکا، رایان پیکرن موفق به شناسایی آسیب پذیری هایی در آیفون و رایانه‌های مک شد که به هکرها امکان می‌داد تا بدون اجازه مالکان دوربین‌های آیفون و آیفون و رایانه‌های مک را فعال کنند.

آسیب پذیری‌های یادشده مربوط به مرورگر سافاری اپل و موتور مورد استفاده در وب کیت این مرورگر و تعداد آنها هفت مورد است. وقتی هکرها از این آسیب پذیری ها به صورت زنجیره‌ای استفاده کنند می‌توانند دوربین‌ آیفون‌ها، آی پدها و رایانه‌های مک را فعال کنند.

همچنین می‌توان وب سایت‌هایی آلوده را طراحی کرد که کاربران مرورگر سافاری در زمان مراجعه به وب سایت‌های مذکور شاهد فعال شدن دوربین‌های گوشی‌ها و رایانه‌های خود باشند. اپل مدتی است که مشکلات یادشده را برطرف کرده و بابت شناسایی آنها به رایان پریکن جایزه‌های ۷۵ هزار دلاری اعطا کرده است.

این محقق اعلام کرده که آسیب پذیری مذکور فعال کردن بدون اجازه دوربین آیفون، آی پد و مک را در زمان مراجعه به سایت‌ها و برنامه‌هایی که به منظور برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس یا تماس تلفنی تحت وب به کار می‌روند را ممکن می‌کرد. از جمله این سایت‌ها و برنامه‌ها می‌توان به اسکایپ، زوم، هنگ اوت گوگل و غیره اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.