پیش بینی ماهواره ها از کاهش دما در نیمه شمالی و شرقی کشور

داده های دریافتی از ماهواره های سنجش از دور، کاهش محسوس دمای هوا به میزان ۵ تا ۱۵ درجه سانتیگراد را برای نیمه شمالی و شرقی کشور در ۴ روز آینده پیش بینی می کند.

309

به گزارش پایگاه علمی خبری کمکیم ما به نقل از خبرنگار مهر، مطابق پیش‌بینی‌های صورت گرفته از داده های سنجش از دور سازمان فضایی ایران که در قالب مدل‌های پیش‌بینی عددی هواشناسی به دست آمده است از روز سه شنبه ۱۹ فروردین ماه تا روز جمعه ۲۲ فروردین علاوه بر وقوع رگبار باران و وزش باد شدید، کاهش محسوس دمای هوا به میزان ۵ تا ۱۵ درجه سانتیگراد برای نیمه شمالی و شرقی کشور مورد انتظار خواهد بود.

بدین صورت که با ورود این سامانه ابتدا در روز سه شنبه استان‌های شمال غربی ایران، در روز چهارشنبه استان‌های شمال و جنوب رشته کوه البرز و در روز پنجشنبه به تدریج با عبور این سامانه استان‌های شمال شرق و شرقی ایران تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

این کاهش نسبتا سریع دمای هوا با توجه به فصل حاضر برای مناطق ذکر شده عادی نبوده و به خصوص در مناطق مستعد وقوع تگرگ، احتمال لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و همچنین سرمازدگی شکوفه‌ها را در پی خواهد داشت.

همچنین با توجه به امکان وقوع رگبارهای شدید باران در مناطق ذکر شده احتمال بالا آمدن آب رودخانه نیز وجود دارد.

معاونت سنجش از دور سازمان فضایی ایران نسبت به احتمال سرمازدگی باغات به دلیل کاهش محسوس دما در ۳ روز آینده در نوار شمالی کشور هشدار داده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.