ناگفته‌هایی از بزرگترین مجموعه آبشار جهان در مرز برزیل و آرژانتین؛ روایتی از مملیکا

397

سلام نو – سرویس گردشگری: مملیکا از افسانه‌های شکل‌گیری آبشار دیدنی ایگواسو می‌گه: “در افسانه‌های محلی گفته شده در زمان‌های دور یکی از خدایان عاشق زنی زیبا می‌شه، اما یک روز اون رو به همراه معشوقش می‌بینه که با قایق بر روی این رودخانه در حال قایق سواری هستن. برای مجازات، شکافی در رودخانه ایجاد می‌کنه تا اون‌ها برای همیشه به زیر آب بروند و این ابشار شکل می‌گیره. در روایتی دیگر گفته شده که در زیر رودخانه یک دیو زندگی می‌کرده و یک روز یک زن زیبا با قایق اونجا حرکت می‌کرده، و اون دیو برای داشتن اون زن شکافی بزرگ در رود ایجاد می‌کنه و آبشار شکل می‌گیره.”

اون از معنا و کاشف آبشار ایگواسو می‌گه و ویژگی‌های این آبشار با شکوه رو این‌طور توصیف می‌کنه: “در سال ۱۸۷۶ میلادی، تنها ۴ سال پس از ملی شدن پارک Yellowstone آمریکا، اولین پارک ملی جهان، اولین تلاش‌ها برای حفاظت از این آبشار شکل گرفت. آبشار ایگواسو که در زبان محلی به معنی آب بزرگ هست، از حدود ۲۷۵ آبشار با ارتفاع‌های بین ۳۰ الی ۸۲ متر تشکیل شده. این آبشار در سال ۱۵۴۱ توسط یک جهانگرد اسپانیایی کشف شده‌. پهنای این آبشار حدود ۲۷۰۰ متر بوده که ۳ برابر آبشار نیاگارا (در مرز کانادا و امریکا به عرض ۹۵۰ متر) و همچنین بیشتر از آبشار ویکتوریا (پهناورترین تک آبشار جهان با عرض ۱۷۰۰ متر و جدا کننده زامبیا و زیمباوه) وسعت دارد. همچنین ارتفاع بلندترین آبشار آن از نیاگارا (۵۰ متر) نیز بیشتر است.”

مملیکا از ممنوعیت شنا در رودخانه و نحوه رسیدن به آبشار در برزیل می‌گه: “ما برای دیدن آبشار ابتدا با هلیکوپتر بر فراز اون پرواز کردیم، سپس مسیر پیاده‌روی کنار رودخانه و آبشارها و در نهایت قایق‌سواری در رودخانه رو داشتیم‌. فقط موند مشاهده آبشارها با زیردریایی. شنا در این رودخانه اکیداً ممنوع است. جالبه که در بخش آرژانتینی پرواز هلیکوپتر انجام نمی‌شه و دلیلش رو آسیب‌زا بودن اون برای گیاهان و جانوران می‌دونن.”

اون راجع به بهترین زمان بازدید از آبشار ایگواسو، ثبت جهانی شدن پارک‌های ملی منطقه و مدل بازدید گردشگران می‌گه: “بین ماه آبان تا اواخر فروردین که فصل بارش منطقه هست، بهترین زمان دیدن آبشار به دلیل پر آب بودن اون هست. این آبشار یکی از عجایب هفتگانه طبیعی جهان و یکی از میراث طبیعی جهان است و هر دو پارک ملی در دو طرف رودخانه در برزیل و آرژانتین نیز به دلیل تنوع گیاهی و جانوری ثبت جهانی یونسکو شده‌اند. اکثر آبشارها در بخش آرژانتین قرار دارند ولی از سمت برزیل دید بهتری به آبشارها وجود داره. معمولا گردشگران یک روز بخش برزیلی و یک روز بخش آرژانتین رو بازدید می‌کنن که برای ایرانیان بخش دوم معمولا شدنی نیست به خاطر مشکلات ویزا.”

در نهایت مملیکا اشاره‌ای به اولین بازدید آبشار و هموار شدن مسیر رسیدن به اون می‌گه: “این آبشار لوکیشن فیلم‌های مختلفی از جمله تارزان بوده. اولین بازدید توریستی این آبشار سال ۱۹۰۱ میلادی بوده ولی به خاطر سختی رسیدن به آبشار، بازخورد خوبی نداشته. یکی از اون توریست‌ها کمک می‌کنه اولین جاده به ‌بشار ساخته بشه.

ناگفته‌هایی از بزرگترین مجموعه آبشار جهان در مرز برزیل و آرژانتین؛ روایتی از مملیکا

ناگفته‌هایی از بزرگترین مجموعه آبشار جهان در مرز برزیل و آرژانتین؛ روایتی از مملیکا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.