برداشتن تحریم‌ها کارکرد انتخاباتی دارد/ایستادن در صف‌های مرغ و روغن صف‌های انتخابات را کوتاهتر می‌کند

195

نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است، نسبت به رسیدگی به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم تذکر داد.

به گزارش پایگاه علمی خبری کمکیم ما به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، وحید جلال زاده نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۹ اردیبهشت) پارلمان در تذکر شفاهی خود، گفت: درود و رضوان الهی به روح شهید جاودانه ملت ایران، حاج قاسم سلیمانی که فقدانش نیز دشمنان ملت ایران را رسوا می‌سازد. حاج قاسم خط قرمز ملت ایران است و از این زاویه انتشارات صوت وزیر خارجه را توطئه‌ای از پیش طراحی شده می‌دانم. لذا به همه نیروهای انقلابی می‌گویم مشغول ظاهر این توطئه نشوند و مراقب طرح اصلی توطئه باشند که در اتاق عملیاتی حضرات پخت و پز شده است. انشالله با هوشیاری و زکاوت، ملت ایران از این مسئله نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

وی در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: دشمن به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است و ناکارآمدی دولت در انجام وظایف معمولی خود مانند تهیه کالاهای اساسی، موید این موضوع است. ایستادن طولانی مردم در صف های مرغ و روغن، به یقین صف‌های انتخابات را کوتاه‌تر خواهد کرد، اما مردم آنها را به حول و قوه الهی ناکام خواهند کرد. چرا مردم، خصوصاً در مناطق پایین شهر، باید ساعت‌ها در ایام کرونایی برای تهیه اقلام ضروری در صف بایستند؟

نماینده ارومیه در بخش پایانی تذکر خود ضمن قدردانی از کادر درمان و معلمان به دلیل انجام وظایف خطیر خود در دوران کرونایی، از دولت خواست حقوق قانونی آنها را پرداخت کند.

لاجوردی: برداشتن تحریم‌ها کارکرد انتخاباتی دارد

زهره سادات لاجوردی نماینده تهران نیز در جلسه علنی امروز، گفت: علیرغم بیان سیاست قطعی کشور توسط رهبر معظم انقلاب در قبال مسئله مذاکره که باید همه تحریم ها لغو شود و سپس راستی آزمایی صورت گیرد، این روزها شاهد این هستیم که در مذاکرات وین آمریکایی‌ها در کنار شروط برجامی به دنبال تحقق شروطی از جنس خلع سلاح انصارالله یمن و پایان جنگ یمن می‌باشند و در چنین شرایطی یک باره صوت آقای ظریف با تکیه بر مسائل منطقه‌ای منتشر می‌شود!

وی افزود: دشمنی که در عرصه میدان نتوانسته منافع غرب را تامین کند و شکست خورده سعی دارد با شیوه‌های جدید دیپلماسی، ایران را وادار به تسلیم کند. جای بسی تاسف است که شخصی در مسند وزارت خارجه نشسته که به جای اینکه دیپلماسی و میدان را دو قلب برای تحقق منافع کشور بداند سعی در دو قطبی سازی جامعه برای تامین منافع انتخاباتی خود دارد.

نماینده تهران ادامه داد: در عین حال که برداشته شدن واقعی تحریم‌ها قطعا مطلوب است اما با توجه به سابقه بدعهدی طرف مقابل و عمل نکردن به تعهدات برجامی به نظر می‌رسد بیش از آنکه وعده برداشته شدن تحریم‌ها واقعی باشد کارکرد انتخاباتی دارد البته قرائن دیگری هم موید این موضوع است مبنی بر اینکه دولت در روزهای پایانی در پی کسب اعتبار از دست رفته خود می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.