تعطیلی عجیب برخی جایگاه‌های سوخت تهران!/چرا بنزین سوپر کمیاب شد؟

597

شهروندان تهرانی گزارش می‌دهند که برخی جایگاه‌های سوخت به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده‌اند و بنزین سوپر هم در سطح شهر کمیاب شده است.

رئیسی‌فرد، رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت:
یکی از مشکلات جدیدی که در نظام توزیع سوخت برای ما به وجود آمده، مشکلات نقل و انتقال بانکی است و بانک‌ها برای انتقال پول محدودیت‌های تازه‌ای اعمال کرده‌اند و ما گاهی نمی‌توانیم به طور اینترنتی خرید کنیم و شرکت ملی نفت هم تا مسایل مالی حل نشود، فرآورده را آزاد نمی‌کند.

بسیاری از تجهیزات جایگاه‌های سوخت فرسوده است و تقریبا دو هفته‌ای است که ۵۰ درصد نازل‌های جایگاه‌های سوخت مناطق مرزداران و همت در تهران، به دلیل تحریم و گرفتاری در تامین قطعات مورد نیاز، از رده خارج شده‌اند. نبودن سوخت در برخی از جایگاه‌ها به دلیل روال توزیع منظم و بدون اختلال خاصی است.

فقط تعداد کمی از پالایشگاه کشور بنزین سوپر تولید می‌کنند و گاهی اوقات ممکن است نیاز به تعمیرات داشته باشند یا مشکلاتی برای آنان به وجود آمده باشد که همین مساله موجب کمبود بنزین سوپر می‌شود.

بنزین سوپر در صورتی که فروش نرود بسیار زودتر از بنزین معمولی تبخیر می‌شود و جایگاه‌های مرکز و جنوب شهر هم معمولا به دلیل کمبود تقاضای بنزین سوپر، این نوع بنزین را کمتر تهیه می‌کنند.

صالحی، رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت:
ناوگان حمل‌و‌نقل اغلب استان‌ها بسیار کم شده و آن‌ها برای سوخت‌رسانی دچار مشکل شده‌اند. همچنین رانندگان به دلیل به صرفه نبودن کارشان، در حال تغییر کاربری کامیون‌های خود هستند./تجارت‌نیوز #اقتصادی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.