چین به آمریکا چراغ سبز نشان داد

712

به گزارش منیبان، امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد که در زوریخ سالیوان با “یانگ جیچی” عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین و مدیر دفتر کمیسیون امور خارجه دیدار می کند.

هورن افزود آنها در این دیدار به پیگیری تماس اخیر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با شی جی پینگ همتای چینی خود که در ۹ سپتامبر انجام شد، خواهند پرداخت و پیگیری می کنند تا ما به دنبال مدیریت مسئولانه رقابت بین ایالات متحده و جمهوری خلق چین باشیم.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی قرار است این هفته به شهرهای زوریخ سوئیس، بروکسل بلژیک و پاریس فرانسه سفر می کند.

سالیوان در پاریس با امانوئل بون مشاور امنیت ملی به عنوان بخشی از مذاکرات صورت گرفته در مورد منافع مشترک دو جانبه و منطقه ای از جمله آماده سازی برای دیدارجو بایدن و امانوئل مکرون در اروپا در ماه جاری دیدار خواهد کرد.

پیش از این، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هشتم مهرماه اعلام کرد که مقامات واشنگتن و پکن در مورد مسائل مختلفی در حوزه نظامی و دفاعی مذاکره کرده‌اند.

مذاکره مقامات نظامی آمریکا و چین در حالی انجام شد که دو کشور در مورد مسائل مختلفی با یکدیگر اختلاف داشته و روابط آنها در سالهای اخیر پرتنش بوده است.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد طی این مذاکرات دو طرف گفتگوهای صریح و عمیقی در مورد یکسری مسائل مرتبط در روابط دفاعی و نظامی واشنگتن- پکن داشتند. دو طرف بر حفظ کانال‌های ارتباطی در این راستا تاکید کردند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.