شوک طلا به قیمت سکه /قیمت دلار صعودی شد

152

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار در روزهای پایانی  هفته گذشته تحت تاثیر دو خبر مربوط به از سرگیری مذاکرات هسته ای و درگیری سپاه پاسداران و نیروهای آمریکایی در دریای عمان بر مدار صعود قرار گرفت.

اسکناس آمریکایی در شروع معاملات بازار ارز امروز  در مقایسه با روز پنج شنبه ۱۱۰ تومان بالا رفت و با ۲۷ هزار و ۷۴۰ تومان خرید و فروش شد.

بازگشت قیمت درهم به بالای  ۷ هزار و ۵۰۰ تومان

قیمت درهم هفته گذشته در بالای مرز حساس ۷ هزار و ۵۰۰ تومان نوسان کرد اما در روز پنجشنبه با افت ۴۰ تومانی روبرو شد و با ۷ هزار و ۵۴۰ تومان معامله شد.

قیمت درهم در  ابتدای معاملات بازار ارز امروز ۱۵ آبان ۱۴۰۰ بار دیگر به بالای  ۷ هزار و ۵۰۰ تومان برگشت و با ۷ هزار و ۵۷۰ تومان مبادله شد.با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل (۳٫۶۷۳) عدد ۲۷ هزار و ۸۰۴تومان به دست می‌آمد که ۶۴ تومان از قیمت دلار بازار  بالاتر بود.

شوک اونس طلا به قیمت سکه/ سکه در یک قدمی کانال جدید

قیمت اونس طلا که از روز گذشته از مرز ۱۸۰۰ دلارعبور کرده بود، امروز بر روی ۱۸۱۸ دلار قرار گرفت. افزایش قیمت اونس طلا بعد از چند روز و رسیدن به مرز ۱۸۰۰ دلاری یکی از عوامل رشد قیمت سکه امامی در بازار امروز بود.

قیمت طلا در بازار داخلی ایران روز پنجشنبه گذشته ۴ هزار و ۶۰۰ تومان افت کرد و با ۱ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان به کار خود پایان داد. این فلز گران بها امروز با قدرت  بیشتری روانه بازار شد و ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان رشد کرد.قیمت طلا  امروز به ۱ میلیون و ۱۸۶ هزار تومان تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۱.۴۸ درصدی داشته است.

قیمت سکه امامی در بازار امروز با ۱۳۰۰۰۰ تومان افزایش با ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان نرخ گذاری شد. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۷۴۰  تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۸۷۳ هزار تومان به دست می آمد. و حباب سکه نیز ۰.۶۵ درصد است.

سنگ اندازی دموکرات ها در مسیر برجام و  بازار ارز تهران

دموکرات‌ها به تازگی سه دفتر عالی ایالتی در ویرجینیا را از دست داده‌اند که بایدن یک سال پیش با ۱۰ درصد پیروزی در آن‌ها به دست آورد. این موضوع از آن جهت برای بازیگران ارزی اهمیت دارد که از نگاه برخی از آن ها، احیای برجام و لغو تحریم ها را برای دولت بایدن دشوارتر می کند.

از نظر این گروه، یکی از شروط ایران برای بازگشت به توافق هسته ای این است که آمریکا تضمین های لازم برای عدم خروج از برجام را ارایه دهد و بخش زیادی از تحریم ها را لغو کند. از نگاه بازیگران افزایشی، بدون تایید کنگره و جمهوری خواه هان دریافت چنین تضمینی دشوار خواهد بود و با توجه به احتمال برنده شدن یک جمهوری خواه در انتخابات سه سال بعد ریاست جمهوری آمریکا، تضمین دولت بایدن نیز به تنهایی ممکن است برای ایران کافی نباشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.