بهترین انتخاب برای رنگ خانه با نکاتی که حال‌وهوای اتاق‌هایتان را عوض می‌کند

رنگ‌ها با درجه‌ی درخشندگی متفاوت و در دو نوع رنگ روغن و رنگ پلاستیک عرضه می‌شوند. رنگ پلاستیک به‌دلیل سادگی کار با آن و ماندگاری بالا طرفداران زیادی دارد.

405

چه نوع رنگ نقاشی انتخاب کنیم؟

رنگ‌ها با درجه‌ی درخشندگی متفاوت و در دو نوع رنگ روغن و رنگ پلاستیک عرضه می‌شوند. رنگ پلاستیک به‌دلیل سادگی کار با آن و ماندگاری بالا طرفداران زیادی دارد. همچنین در برابر رنگ‌پریدگی مقاوم‌تر است، بهتر از رنگ روغن تنفس و در نتیجه کمتر طبله می‌کند. برای بیشتر دیوارها و قسمت‌های خانه رنگ پلاستیک مناسب‌تر است. رنگ روغن برای سطوح چوبی مناسب‌تر است و لکه‌های این سطوح را بهتر می‌پوشاند، زیرا بهتر از رنگ پلاستیک روی چوب می‌نشیند. این را درنظر داشته باشید که خشک‌شدن رنگ روغن به زمان بیشتری نیاز دارد. یک گزینه‌ی خوب استفاده از لاک الکل (شلاک) برپایه‌ی روغن به‌عنوان آستر و سپس رنگ پلاستیک برای رویه‌ی کار است.

هر چه رنگ درخشنده‌تر باشد، تمیزکردن آن آسان‌تر است. اگر بچه‌ی کوچک دارید، رفت‌وآمد در محل زیاد است یا مانند آشپزخانه امکان پاشیدن روغن به دیوارها زیاد است، به‌سراغ رنگ‌های با درخشندگی بالا بروید که به‌سادگی با یک اسفنج خیس تمیز می‌شوند. درمقابل درخشندگی بالا باعث می‌شود کوچک‌ترین نقص دیوارها به‌چشم بیاید و همچنین این اندازه درخشش در فضایی مانند نشیمن و پذیرایی ناخوشایند است. رنگ‌های با درخشندگی بالا برای نقش و طرح‌های روی دیوار مناسب‌اند و در کنار رنگ اصلی دیوارتان جلوه‌ی زیبایی ایجاد می‌کنند.

رنگ‌های نیمه‌درخشان هم گزینه‌ی خوبی برای آشپزخانه، حمام و دست‌شویی هستند. این رنگ‌ها آستر خوبی هستند، امکان شست‌وشو دارند و درخشش کمتری هم دارند، همچنین ارزان‌تر هستند. درخشنده‌های ساتَنی هم با نمای ساتنیِ یک‌دست‌شان برای آشپزخانه، حمام و دست‌شویی و راهروها مناسب هستند.

اگر دیوارهایتان چندان یک‌نواخت نیستند و به‌قولی زخمی هستند، بهتر است رنگ‌های مات به‌کار ببرید. رنگ‌های مات معمولا نیازی به آستر ندارند. در مقابل به‌آسانی تمیز نمی‌شوند و اثر غبار و لکه‌ها روی‌شان باقی می‌ماند، بنابراین بهتر است در مکان‌هایی که دیوارها خیلی دست نمی‌خورند و گردوغبار زیادی ندارند، استفاده شوند.

در میان رنگ‌های درخشنده، پوست‌تخم‌مرغی از پرطرفدارترین‌هاست که مانند رنگ‌های مات نقص‌ها را می‌پوشاند، تمیزکردن آن ساده‌تر است و بنابراین ماندگاری بیشتری دارد. این رنگی است که هم‌زمان خاصیت رنگ‌های مات و درخشنده را دارد و برای بیشتر مکان‌ها مناسب است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.