واگذاری امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن غیرقانونی است

ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی در استان البرز تاکنون طی دو مرحله و برای شهرهای نظر آباد، فردیس، کرج، اشتهارد و همچنین شهر جدید هشتگرد انجام شده است.

689

به گزارش پایگاه علمی خبری کمکیم ما به نقل از خبرنگار مهر تقی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ممنوعیت واگذاری امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن اظهار کرد: ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی در استان البرز تاکنون طی دو مرحله و برای شهرهای نظر آباد، فردیس، کرج، اشتهارد و همچنین شهر جدید هشتگرد انجام شده است.

وی افزود: متقاضیان واجد شرایط از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کردند که این ثبت‌نام اولیه ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیرقانونی است، ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد: ثبت نام کنندگان باید دارای شرایطی از جمله دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا، متأهل و یا سرپرست خانوار، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از سال ۸۴ به بعد و عدم استفاده از تسهیلات دولتی در زمینه ساخت مسکن باشند و ممکن است بعد از بررسی فرد ثبت نام کننده واجد شرایط تشخیص داده نشود و به این ترتیب مدارک آن از جمله کد رهگیری فاقد هر گونه ارزش باشد.

رضایی تصریح کرد: امتیاز این قبیل افرادی که بعد از دریافت کد رهگیری نسبت به فروش آن اقدام کنند باطل می‌شود، همچنین بر اساس مصوبه وزارت راه و شهرسازی واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیر معتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد، خرید و فروش این امتیاز نیز موجب از بین رفتن سرمایه طرفین می‌شود.

وی با بیان اینکه برگه چاپی ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیرقانونی است، یادآور شد: در صورت مبادرت به واگذاری امتیاز به غیر، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف، امتیاز آن‌ها باطل شده و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره‌مند نخواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.